.torsdagsångest

2/11/2010 03:04:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

I alla fall så har jag drömt massor i natt, var riktigt jobbigt att redan ut allt i skallen när jag vaknade. Bara som exempel, så drömde jag att jag var på fest. Jag drack. Sen ammade jag Svante vid femtiden i morse, och fick ångest över att jag ammat honom när jag varit på fest och druckit. Svårt att skilja på dröm och verklighet ibland. Amningen var ju verklige, men inte festen…det var ju år och dar sen. Så det var onödigt att ligga där och räkna ut hur mycket jag druckit, och hur många timmar som gått..haha. Sen drömde jag att jag fick en räkning från försäkringsbolaget på min bil. När jag öppnade den så stod bilen på min pappas namn. Han hade alltså ringt och försökrat min bil, som jag redan hade en försäkring på. Försäkringen blev dyrare, dessutom. Oj så irriterad jag var.. hahaha.

Svante vaknade redan vid sju i morse. Han var lite nödig, så när han gjort bort det gick vi i säng igen, somnade om efter en stud och sov till strax före tio. Det blev ganska bra, för då var han vaken ända tills Olivia skulle hem från dagis, så jag slapp väcka honom. Sen sov båda gott efteråt och jag fick vara ute i stallet i lugn och ro. Nu är verkligen inte varje dag så, utan vi brukar vakna vid åtta, halv nio ungefär, sen ska Svante sova från halv elva i tre timmar ungefär. Men han vill sova i sin säng, konstig unge som inte vill sova i vagnen! Det innebär att när jag ska hämta Olivia halv tolv, så måste jag väcka honom vilket är det värsta jag vet! Man ska inte väcka små barn som sover – de ska vakna självmant, glada och jollrande. Vaknar de och är ledsna har de inte sovit klart. Sover de inte bra på dagen, sover de inte bra på natten. Det gäller i alla fall för mina barn. Därför har jag idag justerat Olivias dagistider så nu får hon vila på dagis, och vara där två dagar i veckan istället. Det är trist, för det blir ju att sova bort en del av den tid hon skulle kunna vara där och leka – men det fungerar inte att ha det som det är heller så nu provar vi så här. Det är det, eller inget dagis alls.

Vansinnigt härligt väder idag! –10 grader och strålande sol. Var ute och joggade Pion en sväng, dryga decimetern puder på ridbanan. Så härligt. Hon var taggad som tusan, nästan en tendens till stark men hon är så känslig så tänker man bara halvhalt så har man henne där man vill igen. Mina hästar brukar bli så av någon anledning, brukar vara kul att se andra rida och göra halvhalter som mer påminner om slidestops hihi. Så skönt för mig och mina dåliga axlar att rida en häst som är så lätt och fin i munnen. Hon är nyklippt nu, svettades inte en droppe så jag kunde släppa ut hästarna i hagen direkt efteråt. Så   u n d e r b a r t. Det brukar bli 4-5 timmars torkning efter mina ridpass.

Nu har tre timmar gått sen jag la i säng Svanten, nu hör jag ett förnöjt jollrande från barnrummet..

 

Later

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers