.sunday

2/14/2010 08:36:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ännu en underbar dag! Vilket väder vi har, man blir ju nästan lite hoppfull om att vårvintern står för dörren snart.

Idag har vi inte gjort något särskilt egentligen. Vi har varit ute några timmar förstås, pysslat lite i stallet och med annat på gården. Jag red en bångstyrig Pion som hade lite vårkänslor även hon. Passade på att jobba ut lite energi i galopparbete oh avslutade ändå passet rätt bra med lite mer kontroll över hästen. Bella står ju inne när vi rider, dags att börja träna att ha henne i hagen själv också. Får nog börja med att ta in Pion i stallet och lämna Bella ute en stund kanske.

Har varit hos mina föräldrar ikväll, fikat lite gofika (igen!) och även hunnit med en sväng hos min mormor som såg OS och spelade Bingolotto. Båda barnen är lite förkylda, Olivia hostar lite och Svante har det jobbigt med täppt näsa. Nu sover de dock gott båda två och jag hoppas vi får sova i natt. Mest Svante jag oroar mig för i det fallet, han har sovit lite dåligt idag och det bådar väl inte så gott inför natten.

Nu ska jag sätta mig med ett glas cola med nykrossad is (alltså, jag dricker aldrig min cola med is men när man har en ny iskross måste man ju prova) framför TV:n en stund och fundera på om det inte börjar vara dags att ta tag i livet och hälsan nu när man trappat ner på amningen en del och kanske inte får lika mycket gratis längre?

 

Later.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers