.elfel

2/18/2010 10:27:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår när jag var i full färd med att hacka korv till stroganoffen så blev det helt svart i huset. Men kul! Konstaterade att det lyste utanför, så det vara alltså bara vårt hus… Men fan också. Jordfelsbrytaren hade slagit ut. Skitkul, verkligen. Elfel nånstans i huset. Johan var ute i pannrummet och hade precis slagit på fläkten till pannan när det blev mörkt, själv stod jag ju vid spisen och hade precis riset kokandes. Kul om det är nåt i köket, tänkte jag. Så jävla typiskt (ibland får man svära, när det är tyst för sig själv). Vi drog igång brytaren igen, jag startade spisen. Det var inga bekymmer. Johan drog ut i pannrummet och strax blev det svart igen.  Sen gick det inte starta om igen så det kändes som om att vi var felet på spåret. Johan öppnade pannan för att se hur det såg ut. Det såg ut, kan man säga. Som en smet. Som att allt var kajko och det här blir inte billigt, ungefär. Men då han kopplat bort pannan, fått el och belysning tillbaka och kunde reda ut smeten lite bättre så visar det sig att det är just fläkten som är kajko. Det blir ju några tusenlappar förstås och det är kanske inte så farligt, men det har ju blivit några här och där på sista tiden med vattenskador, skotrar och nu pannan som är trasig.

Man får väl nästan hoppas på en bra beredskapsvecka med mycket jobb nu…

 

Later.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 18 februari 2010 kl. 10:41

Ni har verkligen otur! Men förhoppningsvis blir det bara nu i början av detta år och sen behöver ni aldrig mer j**las med huset igen :) jag menar man kan ju inte ha hur mycket otur som helst!

Comment by ~Hanna~ on 18 februari 2010 kl. 12:12

Jag får hålla med föregående skribent. Hur mycket otur ska man måsta drabbas av?? Hoppas det löser sig för er...

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers