Leo-kingen

1/28/2009 07:03:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag är så himla dålig på att skriva vad jag gör med hästarna, och jag törs nästan inte lova skärpning men jag kan ju försöka. Kan ju rapportera läget i alla fall! Eftersom Lisse undrar hur det går med Leo och inridningen så..

I största allmänhet så har Leo blivit mycket mer stabil nu - på flera sätt. Från början hade han så svårt att lägga på sig, vi tryckte i honom mat och när han väl började se okey ut så hände det något (pälssättning/pälsfällning, växtperioder, sommareksem..) och han föll ur snabbt som attan! Nu har han varit jättefin läänge (en rejäl tillväxtperiod till trots)! Det är skönt, för han börjar lägga lite muskler också nu när det finns något att ta av.

Psyket blir allt stabilare också, han mognar väl till helt enkelt. Tänkte bara här om dagen, att det är så skönt med Leo. Han kommer alltid fram i hagen och krånglar aldrig när man ska ta fast honom. Tänk så fort man glömmer alla timmar man stått i hagen och frammanat allt tålamod man kan tänka sig för att lyckas få fast den där bushästen... Ett tag blev vi tvugna att ha grimma på honom i hagen mot alla min principer för att kunna ta fast honom! Haha..Men det är som sagt sedan länge glömt. Han är klippan just nu med ett hormonstinnt sto och ett busigt föl att mäta sig med. Sen är han ju fortfarande ung, social till max och lite kittlig som det ska vara.

Arbetsmässigt är han lika positiv som alltid. Han har så mycket egen bjudning och han gör alltid sitt bästa. Kan bli lite springig ibland, och kan vara lite spänd ibland men det brukar ge med sig rätt så fort. Före jul så trappade jag ner lite eftersom han växte rätt så kraftigt, mycket högre bak och ändå syntes redan åtskilliga centimetrars skillnad. I juni mätte han ca 156 cm och i slutet av november 162 cm. Han har även breddat sig en del nu, och musklar på sig som sagt så jag har fått köpa nya täcken och träns... hittade inget som passade längre!

Inridningen la vi ju ner till sommaren som sagt, på grund av Leos eksem och känslighet för svidknott. Tanken var att ta upp det igen till hösten, men än har det inte blivit av... Det har varit så svårt att hitta en bra lösning tidsmässigt, kunde jag så skulle jag göra det själv men det behövs ändå en assistent. Så än ligger det på is - vill hellre att det blir gjort ordentligt än halvhjärtat.. fast det vore ju bra att få det gjort!

Har jag glömt något?

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers