femte dagen!

1/13/2009 08:57:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Som den tryggaste lilla unge man kan tänka sig så lufsade Olivia in på dagis idag. Hon tog ingen större notis om fröken eller mig utan drog direkt vidare in i ett av lekrummen där det strax hördes förtjusande barnskratt.

Efter en stund så blev det dax för frukost på dagis, första gången! Ett av barnen klagade på magont, sedan hördes ett illvrål och ett stort plask på golvet. Magsjuka. Olivia hade inte ro att sitta och äta i kalabaliken som uppstod, utan kom in till mig i köket och ville smaka på fikat där. Efter en stund så provade hon lite mera gröt, så det fick räcka. Hon är inte så stor i maten helt enkelt.

När jag efter någon timme skulle säga hej då, så blev hon faktiskt lite ledsen för första gången. Men så fort jag gått ut  så blev det tyst, så det var nog bara krokodiltårar. Nu ska hon vara där fram till tolv ungefär, så hon hinner äta lunch också. Så nu ska jag passa på att vila, ty jag har inte sovit mer än tre timmar i natt. Jag borde få betalt när jag har beredskap med Johan...

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers