jävligt kallt, god mat och en massa amatörer

1/16/2009 10:57:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

I morse låg temperaturen stadigt på -34 grader hela vägen utom just öve "lia" då. Brr. Stackars lilla bilen. Helljusen reagerar ungefär en minut efter man slagit på dem...

Olivia har haft sin sista inskolningsdag dag. Nemas problemas liksom. Vi följde henne till dörren, hon klädde av sig, vinkade i farten hej då...innan vi ens hade sagt att vi skulle gå. Typ, lämna mig här ni, jag klarar mig.. haha. Men det gick bra idag, trots att det blev en hel dag. Fast lite trött har hon varit i eftermiddag.

Tänkte nästan starta en kategori på bloggen, Dagens ord, eller dagens mening. Nu sprutar det nämligen ord och meningar. "Oj då" var gårdagens favorit. Idag så har hon använt ordet "inte" för att bygga upp meningar. I morse frågade Johan om hon ville ha frukost. "Nää inte äta". Ikväll frågade jag om hon ville sova. "Nää inte sova". Fast hon somnade direkt... haha.

Vi har varit borta på middag ikväll, tacos och pitabröd och massa gott blev det. Otroligt lyxigt och gott när man kommer hem från jobbet och är allmänt less. Sen fick ju Olivia leka hela kvällen med finaste Maja...

Helgen kommer att gå till studier, lite statistik kvar, en rapport att skriva och en liten rättsutredning. Mycket på kort tid kan jag lova, men så har det ju varit si och så med planeringen också. Får väl skylla på orken också faktiskt. Det har varit mycket ett tag. Men det ser ljusare ut. Peppar, peppar. Sen har vi ju ett riktigt roligt evenemang inplanerat också, och det är årets revy! Revy, middag (och dans är det visst men den tror jag vi passar). Ska bli väldigt kul, nu är det länge sedan sist!

Vad ska du göra i helgen?

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers