Vilken pillerjöns!

2/19/2008 10:43:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag är det en sån där pluggdag igen. Har lämnat Olivisen hos morfar så jag kan koncentrera mig på det jag ska göra. I eftermiddag blir det dock lite hästaktivitet! Ska ut och röra på duktiga Pion en sväng och så ska vi jobba lite med pillerjönsen. Idag blir det hänga! Ska försöka dokumentera vad vi gör så den som vill får se.

Pillerjönsen ja... det är Leonardo så klart. I söndags tog jag in honom så han fick göra Pionen sällskap då hon behövde torka upp ordentligt efter ridpasset (hon har ju anlagt en rejäl vinterpäls av all utegång så det blev varmt i ridhuset). Allt frid och fröjd. När jag skulle släppa ut hästarna igen efter ett par timmar och öppnade stalldörren så stod jag länge och bara blinkade och...fattade inte riktigt vad som var fel? Eller, jag såg ju att Pions boxdörr stod på vid gavel och där stod BÅDA hästarna och såg så nöjda och belåtna ut bredvid varandra. Väldigt sött...men väldigt fel. Hur i hela friden... Att Leo kan öppna Pions boxdörr det vet vi sedan tidigare, men Pion skulle ju aldrig drömma om att gå ut ur boxen...men hur hade han tagit sig ur sin egen box?! Dörren var ju stängd. Har han hoppat, tänkte jag - tills jag såg att han hade monterat lös den yttersta plankan på boxdörren som låset sitter på. Men så finurligt då! Så nu måste vi ut och bygga om dörrarna, sätta lås vid golvet också på Pions box så han inte kommer åt och sätta genomgående bultar på Leos boxdörr så det blir omöjligt att plocka loss någon planka. Pillerjöns!

Åter till skolbänken.

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 19 februari 2008 kl. 13:03

Hahaha =) Han e typ hur rolig som helst leo :P

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers