Puh!

2/27/2008 09:03:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu kan man pusta ut! Har fått vara orolig ikväll över att Leo gjort bort sig alldeles eftersom hans ryttarinna fick åka på sjukan och kolla upp sig efter gårdagens flygtur! Men det var inget brutet någonstans i alla fall. Skönt. Annars hade man ju fått ha en grym ångest... (lite ångest har man allt ändå).

Har precis tagit in hästarna. Jag vet inte varför jag är så nojjig helt plötsligt. Kanske för att Lissan har varit på sjukan och Olivia är sjuk - men nu trodde jag att Leo var sjuk också. Igår kväll låg han nämligen och vilade i höet när vi skulle ge kvällsmaten - vilken inte hör till vanligheten så här mitt i vintern. Men han låg ju varmt till i alla fall.... Han åt med god aptit och verkade inte konstig så jag tänkte inte mer på det. Idag blev jag dock konfunderad. Han låg igen, denna gång mitt i hagen i snöovädret...jättemysigt. Då blev jag lite orolig att det skulle vara något i alla fall. Men han har ingen feber, magen verkar OK och han ser pigg och glad ut på alla sätt och vis så han är nog bara trött helt enkelt. Han är ju en häst som brukar ligga mycket, i somras hade han en period då han vilade väldigt mycket. Då växte han några centimeter också och var allmänt odräglig haha... Så, jag misstänker att vi har en ny tillväxtperiod på gång - kanske därför han har varit lite knasig! Hästar växer fram till det att dom är sex år ungefär - hoppas han får det lite lättare under de tre kommande åren! I natt får hästarna sova inne så han får vila upp sig ordentligt!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers