Årets kommentar

2/27/2008 06:43:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

För en vecka sedan så sa jag till Johan att ikväll skulle jag vara borta, så då är det hans tur att ta ansvaret för flickan. Igår satt han och planerade hockeyträning ikväll och jag påminde om att jag skulle vara borta. Inga problem. Frågade idag igen mitt på dagen - då sa han att han skulle ordna det. I eftermiddag berättade han att han fixat barnvakt. Olivia har lite feber svarade jag då. När jag gjort mig iordning ikväll inför min grej och skulle iväg så gick jag och hämtade flickan som sov. Hon var brännhet och hade 39,4 graders feber. Så jag tyckte inte att det var någon bra idé att lämna bort henne ikväll. Så nu sitter jag hemme med henne i alla fall ikväll. Det gör mig inget att vara hemma med henne, det känns bäst så nu när hon är sjuk. Men det hade varit så kul att få komma ut en kväll - själv - för det händer aldrig. Var på nån tjejfest där nån gång FÖRE JUL. Det var senast. Hur många kvällar per vecka är Johan borta? Nåja, sånt är livet, inte mycket att göra åt. Hoppas att flickan blir frisk - det är ju viktigast. Men jag bara måste berätta vad Johans kommntar om det hela var - den lär ju kvalificera in sig som årets kommentar:

"I nästa liv kan jag vara tjej och du kille så då kan jag vara hemma"

Hoppsan.

Etiketter: ,

6 hälsningar:

Anonym on 28 februari 2008 kl. 04:34

Kanske har Olivia fått 3 dagarsfeber...Anton hade det förra veckan. Vad det än är hoppas jag hon kryar på sig =)

Comment by Hanna on 28 februari 2008 kl. 13:04

Hoppas det så det inte är den långradna flunsan som går!Det finns ju hopp eftersom hon inte har några andra symtom än feber..

Anonym on 28 februari 2008 kl. 22:04

haha jo du det var en fiffig kommentar! År 2005 kläckte Danne det finurliga när jag bad honom att hjälpa till lite grann hemma en vardagskväll:
"Men ursäkta, jag har faktiskt jobbat heeeela dagen"
Tja, jag förklarde vänligt att kära hjärat du är inte ensam om det!
Tänk så mycket roligt dom ger oss....

Anonym on 1 mars 2008 kl. 11:20

Ett tips.. Köp "Familjens projektledare säger upp sig" av Gunilla Bergensten.

Anonym on 1 mars 2008 kl. 22:34

Delad föräldraförsäkring! Rakt av, no mercy!

Comment by Hanna on 2 mars 2008 kl. 21:56

Hanna: Ja hahaha den var också bra!

Anonym 1: Tack för tipset!

Anonym 2: Det hjälper nog föga eftersom det är mannen i huset som är den som tar ut någon föräldrapenning överhuvudtaget... ;)

Att få vardagen att fungera med en liten är inte alltid så enkelt. Vi försöker dela på ansvaret så mycket vi kan och försöker både hitta tid att umgås tillsammans och egen tid. Johan har sin hockey och jag har mina hästar. Oftast så fungerar det ganska bra, men ibland så kör det ihop sig. Eftersom hockeyn är fast så är det oftast jag som vara flexibel och planera om. Ibland så tar min sambo för givet att jag alltid kan göra det. Det är lika mycket mitt fel som hans, jag tar gärna ansvar och han låter mig göra det. I slutändan så är det viktiga att Olivia alltid kommer först och att vi tar hand om varandra. Resten ordnar sig, det kan kännas lite surt för stunden när det inte alltid blir som man tänkt sig men vi lär oss ju allt eftersom hur vi ska planera! Sedan att det råkar komma en sån där inte allt för genomtänkt kommentar är faktiskt något som jag bara skrattar åt idag. Jag vet ju att jag har turen att inte ha en man som vill se kvinnan bunden vid spisen och i barn- och sängkammare, utan som snarare gör mer än sin beskärda del i hemmet utan att klaga... en riktig guldklimp!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers