Så jäkla bra!

2/14/2008 01:40:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu fick jag äntligen svar från min lärare! Jag hade ju en rest från förra terminen som jag gjorde undan för två veckor sedan (fem veckors arbete på två dagar...blä) och lämnade in. Nu är det klart och godkänt och betyget finns i LADOK så nu är jag tillbaka på plus igen och det känns bara så skönt! Det är nämligen första gången jag haft en rest och behövt jobba dubbelt, kändes lite småjobbigt faktiskt. Även om jag hade en bra frånvaroorsak. Olivia! Men jag behövde ju inte göra om något i alla fall :) Det är ju min stora stolthet nämligen, att jag har 247,5 högskolepoäng (eller 165 veckor) och har aldrig gjort en omtenta.

För den som undrar har jag läst:

Engelska A

Engelska B

Engelska C

(någon gång ska jag även läsa D-kursen och få ut en Magisterexamen tillsammans med svenskan)

Påbörjat Svenska A (läser det på sidan av då jag har tid...)

Samhällskunskap A

Inom programmet Rehabiliteringsvetenskap har jag läst:

Rehab inom ett medicinskt perspektiv

Juridiska grundkursen

Arbetsrätt

Rehabmetodik

Utvärdering

Ekonomi

Psykologi

Folkhälsa

Etik

En massa vetenskapsteori och metod och vetenskapliga arbeten

 

Nu håller vi på med det sista och avslutande vetenskapliga arbetet. C-uppsatsen. Just nu jobbar vi med statistik och textanalyser samtidigt som vi gör projektplanen för den vetenskapliga rapport vi ska skriva innan terminen är slut. Sedan har jag en termin kvar, men då är jag nere på A-kurser igen och det blir förhoppningsvis busenkelt! Jag vet inte riktigt vilken inriktning jag ska välja då? Alkohol och droger, projektledning, eller vad? Jag måste bestämma mig innan april i alla fall då ansökningstiden går ut...

Etiketter:

2 hälsningar:

Anonym on 14 februari 2008 kl. 21:13

Grattis!!! Va skönt att ha det avklarat! Jag fick just tillbaka resultatet från min förra kurs idag; A stod det i betyget!!!!!! Men det var ju mitt ämne, lärande i naturen! Känns rätt bra... Har firat kvällen med att plugga, hmmmm,tillsammans med min studiekamtrat! Men så fick jag ju också en fin Alla hjärtans dags present av min kära make. Säkert inte många andra som fått det i alla fall... En ny toastol! *Fniss* (Den förra pajjade ju i helgen) Hoppas ni fick en riktigt trevlig kväll på Tatung! Vi hörs! Kramelikram // Martina

Comment by Hanna on 14 februari 2008 kl. 23:01

Men bra jobbat! Så du har fått testa nya betygsskalan då med andra ord... tycker det verkar vääldigt knepigt med en 7-gradig skala.

Trevlig present förresten...hehe, men den lär ju bli använd i alla fall ;)

Roligt att du ÄNTLIGEN hittat kommentarsfunktionen ;) Kramis!!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers