Utmaning II

2/04/2008 01:06:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Maria utmanar och givetvis måste jag hoppa på..om jag får ihop 7 bra sanningar om mig själv?!

1. För 3,5 år sedan hade jag ett rum i ett nybyggt studenboende i Greenwich, London. Jag hade flybiljetten dit och packade väskor. Jag hade en STOR summa pengar på banken för att klara mina omkostnader under ett läsår i London. Men jag åkte inte. That's love!

2. Jag luktar på precis allting innan jag äter det. Det är en lätt mani som jag har och jag vet verkligen inte varför.

3. Jag är inte det minsta kräsen, blödig eller räddlivad och har inga problem med att hantera aktuta situationer med störtblödningar, benbrott, kissobajs och så vidare. Råttor, getingar eller ormar stör mig inte alls. Men jag har varit nära att köra av vägen på grund av en spindel därför att jag är hysteriskt rädd för dom.

4. Lappblodet i mig gör att jag har en ständig dragning till höglandet, måste åka upp till fjällen eftersom det är där jag känner mig hemma. Däremot har jag levt som en nomad i hela mitt liv och flyttat runt så mycket att nu vill jag bara bo kvar här så länge jag lever! 

5. Jag är född Mattsson, identifierar mig som en Mattsson och min dotter ser ut som en Mattsson. Har många gånger övervägt att byta tillbaka.

6. Jag har varit vegetarian i 5 år minst (?), men inte längre - tyvärr! Jag har dock inte varit det därför att jag tycker att det är "fel" döda djur för att äta kött, utan helt och hållet på grund av hälsoskäl. Jag mådde så mycket bättre då (fysiskt) och jag har till exempel aldrig varit ett dugg orolig för galna-kosjukan. Visste du förresten att det är mera  miljöovänligt att köpa kött på ICA än att köra bil?! Av ungefär samma anledning undviker jag alla transfetter och totalvägrar allt som innehåller sötningsmedel.Vilket leder till nummer...

7. Jag köper så mycket ekologiskt (inte just nåt dyrare, MYCKET godare, bättre kvalitét, hälsosammare, drygare - varför gör inte alla det??) som möjligt när det handlar om matvaror, vi sopsorterar det i kan och gör hela tiden små förändringar mot bättre miljöval. Det gäller att introducera en sak i taget så att vardagen fungerar. Lär vi oss hantera vår utveckling så kan vi kanske få njuta av den längre? Det tycker jag att vi är skyldig vår dotter - att dra vårt strå till stacken för en bättre framtid.

 

Haka gärna på i utmaningen, du med!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers