.tuesday

5/18/2010 01:13:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag tänker inte klaga på värmen, för jag vill att det ska vara varmt, soligt och svettigt varje dag.

Men det är hett som i helvetet här. Vet inte vad det är, lufttemperaturen är bara precis över tjugo grader, det är inte jättesoligt men det är kvavt. Kanske klär man sig fel.

Ett fel jag gjorde var att ha jacka när jag hämtade Pion ur hagen. Hon var inte ett dugg sugen på att bli fångad idag och jag hann börja koka lite inombords. Sen trippade hon snällt in i transporten, ut igen i grannbyn, hälsade på Bravo, surade lite på honom, trippade snällt in i transporten och så åkte vi hem igen. Det gick förmodligen fortare än att fånga henne. Hoppas han är lite snyggare på torsdag. Senast nästa söndag borde hon ha kommit i brunst i alla fall, för jag tror inte att hon var brunstig i torsdags när vi hämtade hem Bullen eftersom hon var så stygg med honom på en gång. Men jag gissar ju bara naturligtvis. Två veckor brukar det vara mellan brunsterna (från slut – början) i alla fall.

Just nu ligger jag på soffan, svettas lite och försöker svalka mig med massor av kallkällvatten. Jag var mindre besvärad för ett år sen när jag var gravid. Nu ska jag i alla fall ta en välförjänt lunchvila innan vi ska promenera ner på dagis och hämta Olivia.

 

Later.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers