.söndan

5/16/2010 11:04:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Inte mycket gjort idag heller.

J har jobbat precis hela dagen. Tydligen kommer det mycket vatten i älvar och åar nu? Konstigt…. NOT. Men just nu är han hemma PEPPAR, PEPPAR. Känns bra att han har fyra timmars planerad övertid varje dag till veckan, uötöver sin beredskap. På fredag har han dessutom 7 timmars kvalövertid planerad. Så jäkla kul det ska bli. Ikväll sa Olivia godnatt till pappa, och att “vi ses på fredag”

Jag tvingade systeryster att koppla transporten åt mig. Ja, alltså jag kan ju koppla transporten, men jag orkar inte lyfta den från backen och upp på kulan. Stödhjulet eller vaddetnuheter har punka och är på lagning. I alla fall så åkte vi och dejtade fina lillhingsten Bravo. Men Pion är inte kär än. Hoppas på tisdag istället. Då får jag allt åka själv, passa på då Olivia är på dagis. Måste komma ihåg att be J koppla transporten åt mig imorgon kväll.

Pion är en häst som “aldrig” visar sin brunst spontant. Det har bara hänt tre gånger. Två gånger var det fölbrunsten. Den tredje var ifjol då vi inte betäckte på första efter fölbrunsten. Annars har jag aldrig sett eller märkt av någon brunst. Ganska trevlig egenskap om ni frågar mig. Bara just inte när man ska in på semin. Tur Bravo alltid ställer upp.

Annars har man mest fikat idag. Fick lite middag också, sån tur. Olivia äter ingenting än. Inte sen i torsdags. Möjligen slickar hon sockret av bullarna, äter upp strösslet på glassen, smöret på mackan och ikväll tror jag faktiskt att hon åt välling. En halv flaska säger J. Hostan är mycket bättre och får hon någon hostattack så går det över med medicin. Medicin meddetsamma. Snart äter hon igen.

Svante kände sig djärv idag och tog ett par, tre steg med bara enhandsgrepp. Det vägrar han annars. Han är lite feg när det gäller att släppa taget. Står helt stadigt så länge han TROR att han håller i sig. Annars sätter han sig direkt. Men han är verkligen stensäker på att sätta sig när han tappar balansen, så han skulle verkligen kunna prova sig fram mycket mera. Det kommer. Har jag förresten sagt att han pekar och säger “dä”. I fredags pekade han på lampan och sa “mpa” till mig och mormor. Vet inte om det var en ren lyckträff? Det visar sig.

Nu ska jag hoppa i duschen tror jag,

 

Later.

Etiketter: , , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers