.morning

5/06/2010 07:56:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

OJ! Vad mycket snö! Det hade jag inte väntat mig när jag la mig igår kväll. Vilken tur att jag hade hästarna inne.

Det är dags att skilja på Pion och Bella, så jag gör som sist och börjat skilja sto och föl åt för natten. Succé, minst sagt. Bella var mycket lugnare nu när jag tog ut henne först, än vad hon brukar vara när jag bara haft isär den ett par timmar för ridning. Hon skrek inte ens när jag gick och hämtade Pion. När Pion väl kom ut sen så hälsade Bella bara på henne, sen rullade hon sig i snön och gick till höet! Utan att ta sig en slurk mjölk.Det har ju varit ett måste så fort som möjligt när jag bara haft isär dem en stund annars. Så man kan nog säga att Bella är helt redo för det här. Hoppas hon lättar lite på trycket under dagen för Pion som är lite mjölkstinn. Måste komma ihåg att inte ge så mycket kraftfoder ikväll…

Så snart hästarna känns redo, så ska jag börja testa Pions brunster så vi kan åka iväg och seminera.

Har varit en tung natt. Lillkillen har varit vaken och ledsen. Verkar vara någon tand på G som är besvärlig, han gnider nappen mot tandköttet och är  ledsen. Sov lite bättre på alvedon, men är redan vaken, hör att han står och hoppar i sin säng så jag ska hämta upp honom.

Själv har jag hösnuva idag, bar ju in hö till hästarna igår eftersom de skulle stå inne och det känns idag. Är ju extra känslig eftersom vi har katter inne i huset, så jag tror jag måste bli lite mer hård med dem nu när Tilly blivit en utekatt. De får bo ute i förrådsdelen så de har det inte dåligt, just nu sover de gärna inne, och gärna i min säng. Kanske inte så smart..

 

Later

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers