.lista

5/06/2010 09:40:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Blogg jag läser först: Den som står först på min “uppdaterade”-lista. Idag var det till exempel Garderobsgrubbel & Byråbekymmer (<—) som är en blogg som har hängt med väldigt länge. Fina Anna tar så fina bilder, målar underbara tavlor och jag bara älskar hennes coola tröjor och linnen. Har ett par i min garderob och fler ska det säkert bli. Bloggkommentatorerna (<—) ser jag alltid till att läsa, då vet man vilken blogg man ska kika in på, om det hänt nåt spektakulärt i bloggvärlden…


Blogg jag hört talas om men aldrig läst: De här KissieDessiePaowbloggarna. Till exempel.

Kändisblogg jag följer:Det ska alltså vara någon som är känd för annat än sitt bloggande och i så fall så är det Sanna Lundells (<—) blogg som jag följer. Men inte för att hon är dotter till Ulf Lundell, eller ihop med Micke P – utan för att hon skriver bra.

Mest kända bloggare jag sett irl: Oj. Ja, en och annan kändis har man väl sett IRL och det är garanterat nån av dem som har en blogg. Men just nu kan jag inte komma på någon.

Första bloggen jag började följa:
Oj vilken svår fråga. Jag vet att en av de första var Fröken Ellas känsla för kläder (<—). Det var när jag var gravid med Olivia, hon var gravid samtidigt och hade en väldigt inspirerande klädstil. Nu har hon kommit ut som Alexandra, jag har följt henne i en evighet men tyvärr så bloggar hon inte så sporadiskt längre.

Bloggare jag beundrar och varför: Jag älskar Frida Fahrmans (<—) blogg och det är verkligen någon jag beundrar. Det är helt och hållet därför att hon är en av de få verkligt stilsäkra personer jag vet. Med det menar jag att hon har en egen stil, från skorna och ända ut i hårtopparna så är det Frida. Det är få förunnat att lyckas med det varje dag. Själv så har jag absolut ingen stil, hur mycket jag än älskar mode, kläder och skor. Det är hopplöst. En annan bloggare jag beundrar är Lisa (<—) . Hon är stilsäker i sitt bloggande. Hon lyckas skriva varje inlägg kort, koncist och med stor humor. Älskar verkligen hennes blogg! Sen har hon skrivit flera böcker ochså, och det gör mig ju lite avis såklart.

Måste även skriva att jag läste Annas (<—)  blogg, i princip från det att hon började skriva. Hon skrev med ett fantastiskt språk, väldigt gripande och hoppfullt. Jag var full av beundran. Lika full av beundran är jag nu, då hennes man tagit över bloggen eftersom Anna inte kan skriva längre. Han är en strålande efterträdare, och jag tycker att det är en viktig blogg att följa för den som orkar. För mig som är lite av en hypokondriker har det varit rätt så svårt att läsa den, men bra och jag är lite stolt över att jag klarat av det. För den som har förlorat en anhörig, och framförallt för den som har barn som har förlorat en förälder så är det en guldgruva. Sagan om den trasiga mamman är fantastisk. Läs bloggen från början till slut. Jag måste dock utfärda en varning. Läs inte den här bloggen då du är nyfixad och ska gå ut, det är en blogg som man läser i sin ensamhet, med näsdukarna till hands och eller en trygg axel att gråta ut mot. Den ger distans till livet.

Fördelar jag fått tack vare bloggen: Inga. Men jag bloggar ju bara för mig själv egentligen, inte för någon vinning. Har ingen reklam, och väljer helt själv om jag vill göra reklam för något i mina inlägg. Men jag har ju min blogg. Det är en ynnest att kunna gå tillbaka, månad för månad. År för år och blicka tillbaka på allt som hänt och inte hänt. Det är fantastiskt och jag vet att jag aldrig skulle föra en lika flitig dagbok om jag inte bloggade.


Då hatar jag att blogga: När jag har en hel massa saker på hjärtat som jag inte vill skriva för alla att läsa. Det är oerhört frustrerande att ha så mycket som bubblar inom en men inte kunna skriva det. Ibland tycker jag att det känns lite orättvist att jag skriver och skriver och så många läser men ingen/bara ett fåtal skriver en hälsning. Men det är ju självvalt, såklart. Jag behöver ju inte blogga.


Då älskar jag att blogga: När jag kommer in i ett flow, inläggen bara sprutar och jag får mycket respons! Själva grejen med att blogga är ju att det är fler än jag som läser. Ok, det är kul att veta att andra läser men bäst blir det ju när man får någon respons, så det blir lite tvåvägskommunikation. Det är verkligen riktigt roligt.

 
Person/personer som ofta kommenterar hos mig som förtjänar lite extra uppmärksamhet: Barnens fastrar (<—), moster(<—), morbror (<—), mormor (<—), farmor, vänner som Erika (<—), Martina, Hanna (<—) och Maria (<—) . Ja herregud, jag har säkert glömt flera. Känn er inte träffade… Har ju en hel massa andra bloggar som jag läser också, och alla gillar jag ju mycket annars skulle jag inte följa dem.

Om ni vill kan ni ju svara på denna lista med och lämna en kommentar när ni så gjort så jag kan läsa era svar och kanske få lite bloggtips på köpet !

Etiketter: ,

1 hälsningar:

Anonym on 6 maj 2010 kl. 22:21

Jag läser givetvis allt som oftast din blogg, men kommenterar ju inte alltid! En blogg som jag vill slå ett extra slag för är http://blogg.passagen.se/vildrenen/
en genomcharmig och vackert skriven blogg!
// Martina

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers