.saturdaynight

5/15/2010 09:28:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Sitter alldeles ensam hemma, bortsett från två förhoppningsvis sovande barn, och borde antagligen njuta av lugnet. Det ska jag också, bara jag är säker på att båda verkligen har somnat. Jag tror det. Olivia har jag inte hört av sedan hon gick i säng, Svante däremot hann bli lite övertrött och fick svårt att komma till ro. Jo, innan jag ska njuta ska jag bara ta en vända runt gården och natta alla djuren.

Svante har inte somnat.

Idag har vi haft besök av Johans familj och visst är pojkarna, med 16 dagars åldersskillnad, lika som bär:

DSC_0752

DSC_0751

DSC_0748

 

För övrigt är jag alldeles proppmätt. Middagen bjöd på en hel massa gott…

DSC_0761

Fransk potatissallad som är något av det bästa jag vet…

DSC_0762

En fetaoströra till kött och grönsaker

DSC_0763

En sallad med pärlcouscous, oliver och feta

DSC_0764

Thaiinspirerade kycklingspett med vattenmelon

DSC_0765

och spett med karré och korv. Sen var det viss grönsaksspett också. Och bröd. Och una cervesa fría.

Till efterrätt:

Kladdkaka i cookieform

DSC_0767

En middag väldigt fritt inspirerad från senaste Buffétidningen, med en hel del mixtrande med recepten och en del egna recept…

 

Later.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers