.brunst

5/20/2010 12:33:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Pion är brunstig! Verkligen superbrunstig. Men jag såg det ju nästan redan igår då det gick förbi en häst nere på vägen. Hon brukar inte bry sig, men igår var hon rent överdrivet intresserad. Sen idag när jag skulle fånga henne så var hon from som ett litet lamm helt plötsligt, och denna konstiga häst hör ju till dem som blir lite mildare i sitt humör under brunsten… När vi kom fram till gården där Bravo står, så hann jag bara lasta ur henne och gå ner mot hagarna innan hon började gå konstigt och pinka. Haha! Har nog aldrig sett henne så på. Kunde knappt ta henne därifrån heller, hon ville stanna hos den vackra, fina lilla hingsten…

Imorgon åker vi ner till Falmark med henne, då ska hon veterinärundersökas och hittar de några fina äggblåsor så semineras hon på lördag kanske då. Wohoo! Det är så spännande!

 

Later.

P.S. Jag fick ju soppatorsk på vägen hem också! Ha! Nångång ska väl vara den första.. När jag startade och skulle backa om släpen så gick bilen så dåligt, men vi kom ju iväg hemåt i alla fall och jag tänkte inte mer på det. Men efter ett par kilomerer så började jag tappa fart. Fattade fortfarande ingenting, utan växlade ner och fick upp lite fart igen. Men sen började jag tappa fart igen och en tanke började gro där i bakhuvudet.. slängde ett öga på tankmätaren. Mycket soppa kvar. Tänkte “just i fan” och kollade trippen istället. Jo, nog är det dags att tanka och våran nya bil har ju egentligen bara ett fel. Att man måste köra på trippen och inte tankmätaren för den är rätt så missvisande. Glömde det… Tur att pappa alltid är redo att rycka ut! Jag och Svante campade en stund vid Kvammarn – vågade inte chansa att ta mig hem på ångorna uppför våran jättebacke.D.S

Etiketter:

1 hälsningar:

Comment by Erika on 21 maj 2010 kl. 06:38

Vilket drama :). Ibland går det helt enkelt inte som man tänkt sig.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers