.onsdag

5/26/2010 12:18:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Lite gråtrist och regnigt väder idag också. Vi håller oss inomhus än så länge, lika bra det för alla andra dagar är man ju ute dygnet runt…

Telefonerna verkar fungera som de ska, nu är det 3G-modemet i datorn som svajar? I skrivande stund har jag ingen uppkoppling så vi får väl se när jag lyckas publicera.

Ikväll ska vi på dagisfest! Hoppas vädret blir lite bättre innan dess.

Olivia kämpar och lär sig färgerna. Hon har ju kunnat alla färger till namn länge, men det där med att välja rätt namn till rätt färg har varit riktigt svårt. Men nu börjar det lossna. Idag har vi byggt med klossar, sedan sorterade hon alla klossar i färg och lyckades pricka rätt på nästan alla. Duktig tjej!

Ett annat intresse just nu är fågelkvitter. Har ett program i min iphone (Kvitter) med bilder på europas fåglar, och deras läten – det tycker hon är jättekul och hon är väldigt duktig. Snart kan hon väl fler fåglar än jag..

DSC_0988

Sen spelar hon memory på telefonen också och nu har hon hajjat vad det går ut på! Bra pedagogiskt redskap det där, det är ju lite lockande att få låna mammas telefon…

Svante han bara pekar och pratar, väldigt spännande just nu.

DSC_0995

Har inte lyckats fånga det på film än, men jag ska göra ett försök!

TUR att det inte är den här veckan Johan ska vara i Stockholm. Hade jag blivit lämnad ensam hemma med den här på sitt nät i sovrummet hade jag väl emigrerat…

DSC_0002

 

Later…

Etiketter: , ,

3 hälsningar:

Anonym on 26 maj 2010 kl. 12:24

HEJA Olivia!!!!
mormor

Comment by lillebror on 26 maj 2010 kl. 12:41

De finns ju alltid räddningspatrullen med lillebror i spetsen att ringa om det krisar ;)

Comment by Hanna on 26 maj 2010 kl. 12:43

ja det är bra haha :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers