.tuesday

11/24/2009 10:51:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Undrar hur många gånger Svante har ätit i natt? Jag har absolut ingen aning faktiskt! Men ett antal har det blivit. Tack och lov att man kan sova vidare bara.

På radion diskuterar man just nu om huruvida man ska ha mer eller mindre kristendom i skolan. De flesta som ringer in tycker att det ska vara mindre, att större delen av befolkningen ändå är ateister eller tillhör andra religioner. Men ska man se det så, så måste vi ju plocka bort våra storhelger, julen, påsken, allhelgona, kristihimmelsfärd etc.  Varför ska vi vara hemma och lediga under religionshögtiderna om vi inte ens orkar engagera oss i vår religionshistoria? Jag är inte speciellt religiös men jag tycker att religionen är viktig för vår kultur!

Det var en parentes.

Snart ska vi hämta o på dagis. Idag är vi inte lika insnöade så vi tar oss nog hem igen efter det. Stallet är framskottat igen också, så nu tar jag mig in utan att behöva gå bakvägen. Nice.

En månad till julafton. Har inte köpt en julklapp eller tänkt på något julpynt och ärligt talat så vet jag inte hur vi ska ha RÅD med jul i år. Det känns inte särskilt kul faktiskt…

 

Later.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 24 november 2009 kl. 11:44

För att återknyta till din parantes så blir det nog jul ändå, även om det skulle bli utan klappar och ALLA julrelaterade saker så har ni ju er underbara familj och jag lovar att ni får snylta julmat hos någon annan( Vi är frivilliga om ni inte skulle hitta någon annan :-) ) Julen handlar ju mest av allt om kärleken och att vara tillsammans och kärlek saknas det inte hemma hos er iallafall!
Styrkekramar härifrån Umeå!

Comment by Emilia on 24 november 2009 kl. 15:54

Jag tycker det är underbart med julen. Jag älskar verkligen och jag älskar att ge bort julklappar. Men jag kan ju tycka att det är jobbigt med det ekonomiska. Jag bekymmrar mig massor över att det går så mycket pengar till alla julklappar.

Vi köper inga massor, men fem barn att köpa till känns lite väl mycket i plånboken. Så himla trist att vi dessutom inte ens ser röken av det julklappar som Carolines andra systrar får. Vi bara köper och ser vi aldrig sakerna mera.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers