.stor?

11/12/2009 12:52:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

undrar hur storleken på bebisar har förändrats genom åren? Är medelbebisen större nu än för bara, säg 30 år sedan?

Flera gånger i veckan får jag frågan av någon som ser Svante – oj, visst är han ganska syor va? Jag vet aldrig vad jag ska svara, för det är klart jag tycker han är stor, men det är ju i förhållande till hur liten han var för ett par månader sen. Tittar man på vikt och längdkurvorna så ligger han på medellinjen eller strax under. Så man kan ju inte säga att han är stor, eller liten heller för den delen.

I slutändan speler det ju egenligen ingen roll, det viktiga är ju att bebisarna följer sin egen kurva någorlunda. Men jag tycker att det är lite intressant… vore kul att veta om det har förändrats mycket?

Sen var det någon som undrade över storlekar, kanske inför dopet? Han drar i alla fall 62/68 just nu, så ett tips är ju att köpa från 74 i så fall. Det funkar nog snart nog.

 

Later.

Etiketter: ,

2 hälsningar:

Comment by missbluemoon on 16 november 2009 kl. 17:46

Håller med dej.. bara dom följer sin egen kurva så är det ingen fara =)

Comment by Hanna on 18 november 2009 kl. 22:02

Absolut :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers