.pumpa

11/19/2009 11:15:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

eftersom jag inte lyckades hitta en bra klänning att amma i som uppfyllde andra krav, så blir det att pumpa lite inför lördagen. Så jag får vara finklädd i några timmar i alla fall… Det är lite för bökigt att behöva ta av sig klänningen för att amma!

Amma är enkelt, men pumpa är lite knepigare och framförallt tråkigt. En sak som jag verkligen kan rekommendera är i alla fall att ha bebisen, eller en inspelning där bebisen låter till hands. Det gör det så mycket enklare för hör man sitt barns så flödar det till kan jag lova. Det är en sån där grej som jag kan bli otroligt fascinerad av, hur kroppen är skapt. Där sitter man och pumpar och det går trögt, sen startar man en liten videosnutt på sin lilla bebis och flötsligt så bara formligen rinner mjölken ut med sånt tryck att pumpen har svårt att hinna med… haha! Det var jag otroligt tacksam över nån gång när vi hade Olivia hos barnvakt och var borta, jag satt i en kall bil med sprängfyllda tuttar och försökte lätta på trycket.

Med Svante har jag fortfarande inte satt mig i den situationen, tycker inte att det är värt besväret att hålla på och pumpa före man ska bort, och när man är borta. Sen är det svårt att hitta ett bra tillfälle att pumpa, eftersom Svante har en tendens att  äta undan ganska bra hela tiden. Lite lättare är det ju om man ffår spara ihop lite. Man skulle ha samlat ihop ett lager från början då det fanns så det räckte till och blev över. Nu är man ju så inställd efter hans behov. Men de finns ju dem som pumpar dagligen för att kunna jobba och amma samtidigt. Det är strongt gjort tycker jag.

Later.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers