.faaaaaaaaan

11/16/2009 07:50:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

ursäkta min dåliga franska men jag lovar att det är befogat. Vi har förmodligen en trevlig liten vattenskada i vårat kök och kanske i tvättstugan också. Ett rör har gått sönder, vi har ingen aning om när och det är blött… Vi har ett litet råtthål under diskbänken där vattnet ska komma ut om det läcker – men inte har det kommit något. Nej, någon har fuskat och inte lagt golvmattan under diskbänken som man ska. Någon som inte bor här längre alltså.

För nån dag sen såg vi vatten längs en list i köket. Johan skojade lite om vattenskada men det var bara Baloo som spillt ut sin vattenskål. Men när jag låg på golvet och torkade såg jag att golvet under mattan i kök och tvättstuga var liksom buckligt. Inte så bra tänkte jag.. Vi skulle ta upp mattan senare då barnen sov för att kolla, men av någon anledning blev det inte förrän idag vi började kolla. Johan stod nämligen vid diskbänken och upptäckte att det vuxit upp ett berg under golvmattan!  Då blev det lite bättre fart och när vi kröp in under diskbänken hittade vi skadan. Jäkligt blött, det är tre små fiiiiiina strålar, men det droppar ju en droppe i sekunden – det lär ju vara typ 20 liter per dygn. Gud vet hur länge? För 2,5 år sen satte vi in diskmaskinen och då var det helt i alla fall. Nej, så gammalt är det inte men..  jag har då inte varit och krupit där under på ett bra tag.

Ska man skratta eller gråta?

Etiketter:

5 hälsningar:

Anonym on 16 november 2009 kl. 21:01

ÅH HERREGUD!!!!! Vattenskada ger ju kalla kårar längst ryggen Hanna!!!!! Hur går man vidare med det då?!?!?! Det kan ju bli DYRT också har jag fattat det, men det hoppas vi att det inte blir! Skickar styrka till er från oss i HOlmis!/Maria

Comment by Hanna on 16 november 2009 kl. 21:11

Ja det är väl bara att ringa skaderegleraren, så får vi se hur vi går vidare och hur dyrt det blir sen. Jag hade planerat nytt kök om några år, kanske får vi ta det tidigare :/

Anonym on 16 november 2009 kl. 21:14

Men så hemskt! HOPPAS det inte är så illa Hanna... Håller tummarna!!/M

Comment by Emilia on 18 november 2009 kl. 16:53

GRÅT! Vi får flytta hem denna helg. ÄNTLIGEN! Efter 3 ½ månad hos mina föräldrar. Jag hoppas att ni slipper det.

Comment by Hanna on 18 november 2009 kl. 22:00

Jadu Emilia, jag har nog tänkt på dig både en, två eller tre gånger senaste dagarna! Men SKÖNT att ni får flytta hem nu.. hoppas vi slipper det eländet!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers