.viktigt

9/23/2009 03:49:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

oj voj. Svante hade visst gått upp en sisådär nästan 400 gram sen förra veckan så nu väger han 5810 g! 59 cm. Johan vann igen, jag börjar tappa det? Han passerade läkarundersökningen u.a. också. Så jag bokade ingen ny tid förrän på en månad då han ska vaccineras.

Vi har varit och badat idag, jag och lillkillen. Det tyckte han om minsann. Han ville helst ligga på rygg och flyta, med bara lätt stöd under huvudet. Då låg han där och bara log som ett litet solsken. Det gick himla bra i duschen också, och efter badet låg han nöjt och väntade i en badbalja medan jag duschade, och charmade alla tanter som skulle ha vattengympa. Sötnosen. Men sen blev han hungrig, så det blev amning på golvet i omklädningsrummet innan vi kunde byta om… det var standard med Olivia också.

Olivia är inte riktigt kry. Hon hostade förfärligt i natt, så hon kunde inte sova. Idag har hon varit ganska pigg, men hostig förstås och hon verkade ändå lite dämpad. Tyckte hon kändes varm innan hon somnade, så vi får se om hon får feber eller.

Etiketter: , ,

2 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 23 september 2009 kl. 20:52

Härligt att bada! Här vill de helst att bebisarna skall vara 3 månader innan man tar dit dem så snart skall vi gå!
Han måste äta duktigt Godbiten, 400gram på en vecka!

Tråkigt bara att Livisen inte riktigt är kry:-( Hoppas hon snart blir bättre.

Nu skall jag lägga Kevin, sov gott

kram

Comment by Hanna on 23 september 2009 kl. 21:00

4 kilo/8 veckor/ läkt navel brukar ju vara en normal rekommendation, sen tycker många att det ger mest för barnen då de är tre månader eller äldre eftersom man slipper matpauser.. men man berhöver ju bara bada en kort stund tycker jag, så länge man ser att de gillar det! :) Sköt om er! Kram!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers