Lost.

9/15/2009 02:11:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

And found!

Brahmahönan som har varit borta i ganska precis tre veckor, sedan Johan stängde in resten av hönsen när fågeljakten* började – är återfunnen!

Som vi har letat. Vi hade två hönor borta, den ena har vi aldrig sett till men Brahmahönan har visat sig varje dag tills för ett par dar sedan. Jag har försökt stänga in henne, men varje gång jag närmat mig har hon sprungit sin väg – olika ställen varje gång. Smart höna. Höna nummer två hittade vi förra veckan – död. Förmodligen inget byte eftersom hon låg kvar, men ibland så dör dem ju bara. Samtidigt så hör vi Brahman i skogen – men vi lyckas inte lokalisera henne. Vi har letat där i skogen i omgångar, men jag har ingen aning om vart hon legat. Men nu är hon framme!

När jag tog in hästarna idag, så hörde jag ett kuttrande från hönsgården. Jag förstod direkt vem det var, eftersom de andra hönsen är instända i hönshuset. Jajamensan, där var hon – Brahman. Inte ensam…

DSC_0947

 DSC_0956

* vissa jakthundar ger blanka fasen i VAD de ska jaga, utan jagar det som verkar kul och lättillgängligt för stunden. Som gårdshöns.

Etiketter:

4 hälsningar:

Comment by SMÅKILLARNA on 15 september 2009 kl. 14:43

haha! Vilken rackare! =) Oj vad mysigt med kycklingar Hanna! =) Vad FINT att lägga in bilder som du gjorde i detta inlägg!/M

Comment by ~Hanna~ on 15 september 2009 kl. 16:00

Jösses vilka söta små liv! Hoppas ni har det toppen i ulriks med alla ursöta ungar!

Comment by Jessica on 15 september 2009 kl. 19:21

Tror du fått det hela om bakfoten jakthundar jagar väll bara de dom ska...................

Comment by lillebror on 16 september 2009 kl. 13:04

Ja jessica de e konstigt de där. Våra fågelhundar bryr sig inte alls om gårdshöns men sveriges alla älghundar verkar tycka de e trevligt att jaga sånna istället för älg. Vart är världen på väg?

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers