Hälsokällan.

9/10/2009 09:27:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Hälsokällan i Ulriksdal är inte att leka med! Snacka om att den har bra effekt. Svante har ju varit ur form i ett par dagar, då han mest bara sovit hela tiden och de korta stunder då han varit vaken så har han bara bjudit på något snabbt litet leende, sedan har han varit missnöjd och vill bara tutta hela tiden. På mamma alltså, inget annat duger. Tycker inte att det finns nånting som är jobbigare än när barnen är sjuka och man inte vet vad som är jobbigt för att de inte kan tala om det…

Efter middagen igår så var det dags för ett bad. Svante var vaken men alltjämt missnöjd, men jag tog fram baljan och spolade upp vattnet. Källvatten är det ju faktiskt på riktigt! Svante fick bada och då blev han glad för det gillar han. Efteråt så fick han ligga en stund på en madrass på golvet, och jag tassade runt honom och bara väntade på att han skulle klaga men det kom aldrig. Inte förrän det var dags för mat på rikigt sa han till – snällt. Så åt han och somnade direkt djupt så jag fick lägga ifrån mig honom igen… Helt otroligt hur bara en sån sak kan kännas så befriande!

Igår kväll sov han här i soffan med oss i ett par timmar – kvällen före så åt han här i soffan med oss i 2½ timme. Det är en jäkla skillnad kan jag säga! I morse vaknade Svante vid sextiden och låg och småjollrade lite och skrattade! Ah..man blir så lycklig över att han är glad och nöjd igen – min bebis är tillbaka! Vi somnade om däremot och steg upp på riktigt för en stund sedan. Nu hoppas jag att Svante orkar vara uppe hela förmiddan som vanligt, och att han får sova ordentligt mitt på dagen istället för att slumra till var femte minut…

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers