Saturday.

9/19/2009 11:08:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Lördag igen. Lite halvgrått idag men det har ju slutat regna i alla falll. Det är sådana här dagar jag önskar att jag hade en riktig ridbana. Gräset är blött och halkigt och i älgskogen är jägarna som tycker det finns för få och för små djur.

Idag stökar vi som vanligt, dags att börja elda ved. Inte så glamouröst! Jag som var bjuden på 30-års fest idag. Det hade varit riktigt trevligt. Men Svante är nog inte redo att släppa iväg sin mamma så långt ännu, och är han med är man allt annat än social. Men vi är ju bjudna på fest lite närmre också, så dit kan jag ju skicka Johan i alla fall och kanske göra en appearance själv! Svante kan så klart hänga med på fest, det beror bara på ljudnivån och sånt.  När det blir för festligt…

Nej, stapla ved nu.

Later.

Etiketter: ,

3 hälsningar:

Anonym on 19 september 2009 kl. 12:13

Vedstapling, vilket roligt göra... just idag är jag kanske glad att vi bor i lgh så jag kan åka ut i skogen och fika och ha det bra med vänner istället, fast det är ju ganska tillfredsställande att ha gjort något så konkret som att stapla ved också. Hoppas ni får en trevlig kväll på någon av festerna.
Kramar till er alla från Josefin

Comment by Jennie~* on 19 september 2009 kl. 13:01

Usch..stapla ved..Visst kanske det ser trevligt ut, men det känns så meningslöst när allt ändå skall hivas in i pannan och brännas upp. Nä, jag är inte avundsjuk. Fest låter trevligare, själv skall vi ut på promenad i solen, kanske lite picnic.
kram

Comment by Hanna on 19 september 2009 kl. 15:32

ja.. jag kan inte påstå att jag slitit ut mig de 20 minuterna jag staplade ved, och knappast Johan heller fast än han höll på någon timme ;) Men nog drömmer man om bättre tider den dag man väljer ett annat uppvärmingsalternativ! Hoppas ni får en skön helg, båda två! Kramar!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers