Träningsvärk

4/11/2009 09:43:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår var jag utmattad och idag har jag träningsvärk. Det var länge sen… Det enda jag gjorde var att raspa hovarna på en häst, runt om. Det var dessutom mycket lite raspning eftersom jag fått order av hovis att hålla efter en liten kant bara. Men med tilltäppta uftvägar på grund av förkylningen så fick jag inget syre när jag stod nerböjd, sen samarbetade inte hästen precis så det blev lite brottningsmatch och när vi var klara så var jag helt färdig! Johan fick ta ut hästarna för jag orkade inte ens stå upp… snacka om att man är ur form. Idag har jag träningsvärk i armar och axlar!

Nu ligger jag och vilar frukosten, måste skärpa mig. Igår blev det ingen vila alls efter någon måltid… illa. 

Nu är det inte ens två månader till Pions lilla fölis! Oj vad tiden går… det påminde mig om att vi måste börja sära på mor och föl snart, vi satt och planerade lite igår om hur man gör det smidigast för hästarna. Jag återkommer till dig om det, Maria!

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers