Så var helgen slut!

4/13/2009 10:06:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ja herregud, nu är helgen slut! På det hela har det varit en bra semestervecka och en bra påskhelg – synd bara att man ska vara så slut så man måste kämpa för att orka göra något! När man väl kommer igång så blir det ju bra… Idag har vi i alla fall grillat på baksidan på våran egen grillplats som Johan skottade fram. Jag var inte sugen på någon typisk “utemat” idag heller, utan startade våffeljärnet på altanen och gjorde en egenhändigt vispad smet som vanligt. Smaskens och alla fick sig en smakbit.

Inspirerade av det vackra vädret, beslutade vi att grilla på riktigt som avslutning på helgen… Oj så gott! Grillad majs, halloumi, potatisgratäng, grekisk sallad… Snacka om att man är proppmätt nu. Någon efterrätt blev det inte och det finns det fortfarande inte plats för.

Nu har jag ju inget jobb imorgon, men skolan kräver nog sitt skulle jag tro. Sen måste jag åka in en snabbsväng på jobbet och ordna med lite praktiska saker inför veckan. Kommer ju att vara på tjänsteresa onsdag-fredag och jobba med lite projektskrivningar. Om vädret är bra så tänkte jag vara ute och avhåra hästarna som fäller nåt kopiöst just nu. Det gör jag helst utomhus…

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers