Aoch!

4/21/2009 05:11:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu är det dags att sluta trava barbacka. Antingen blir det ingen trav, eller så åker sadeln på.... Aaaaaaj! säger jag bara!

I afton står Pion inne, så ute står två förtvivlade hästar och ropar på mamma! Man kan ju tycka att fyraåringen som varit separerad från sin mamma länge nu borde föregå med gott exempel. Men han tycker att det är minst lika jobbigt! Det är verkligen dags att dela på hästarna nu, tycker jag trycker i Pion mat men det går så mycket energi när man ska vara både digivande och högdräktig. Idag kunde jag konstatera att såväl rygg som bakdel börjar bli tunn på Pion som alltid har varit välmusklad. Det beror såklart både på dräktigheten, digivandet och det faktum att hon gått mindre än vanligt. Nu skulle jag absolut inte träna hårdare än vad vi gör - lufsar runt lite - men även tidigare i vinter har det blivit lite lättare träning eftersom min form inte varit så god... Leo ser dock fin ut, och jag hoppas han får må bra i sommar så vi kan träna upp kondition och styrka nu då han är så stabil i sitt hull och faktiskt musklar på sig sakta men säkert.

Note to self: Beställ huvan till eksemtäcket!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers