Aaah

4/03/2009 12:22:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

med varm hand ska jag nu lämna över gården till våra djurskötare! Imorgon bär det av, och tro det eller ej men SKOTERN STÅR PÅ SLÄPEN. Det är så vackert.

Allt är packat, huset är städat men frysvarorna står i frysen. Hoppas de inte står kvar där imorgon…Har skrivit en lång lista på allt som inte får glömmas. Kom just på en sak till.

Nu ska jag lägga mig och varva ner lite, läser första Stieg Larsson boken och den får mig i sleeping mode på studs. Tyvärr. I och för sig är det lite mer drag i den nu på slutet men inte är det vad jag hade förväntat mig. Första 300 sidorna var urtråkiga och motsvarade 30 minuter film, resterande tre hundra sidor har lite mer innehåll, där blev det ju två timmar film i alla fall. Men att man sett filmen bidrar väl till att det blir lite trist, man vet ju liksom vad som ska hända på ett ungefär hela tiden. Sen är det ju aldrig bra att bygga upp förväntningar, det är som upplagt för besvikelser. Jag var ju livrädd för det när jag skulle läsa Da Vincikoden nåt år efter alla andra hade lugnat ner sig. Fast där blev jag INTE besviken!

Nästa rapport kommer i reseformat. Jag hoppas bara på en enda sak under denna resa, och det är att vi slipper det väder vi haft i Norsjö idag. Spöregn  i april med vårvinterskrud är ingen höjdare.

Etiketter: , , ,

6 hälsningar:

Comment by Emilia on 3 april 2009 kl. 05:59

Hoppas ni får en riktigt trevlig resa och toppen väder.

Anonym on 3 april 2009 kl. 06:33

Första boken är en liten transportsträcka Hanna, men SEN du!!/Maria

Anonym on 3 april 2009 kl. 08:15

OJ !!! så härligt med en fjällresa, Hade så gott och hälsa alla =)
Vi tar en budget variant till Kalvträsk =P /Joanna

Comment by Jennie~* on 3 april 2009 kl. 13:59

Ha det så trevligt och passa på att ta det lugnt där uppe på fjället. Kraam

Comment by Hanna on 3 april 2009 kl. 20:33

Tack ska ni ha!:) jag hälsar vidare.. och jag har inte gett upp hoppet om Stieg larssson böckerna än ;)

Comment by Hanna on 3 april 2009 kl. 20:34

Tack ska ni ha!:) jag hälsar vidare.. och jag har inte gett upp hoppet om Stieg larssson böckerna än ;)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers