.svar

1/04/2011 07:51:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

“Hör hon bättre idag?”

Frågan handlar förstås om Olivias förkylning och det faktum att hon inte  hör någonting. Mitt svar hade för en timme sedan varit JA. Men jag har ändrat mig. Sa nämligen åt henne, för en timme sedan, att hon inte fick vara i flaskorna. Har ett gäng flaskor med balsamvinäger, vinäger, ättika, oljor och dylikt stående på en hylla brevid kylen. Hon skulle bara handla lite, sa hon. Jag sa igen att hon absolut inte får vara i de flaskorna.

3 minuter senare sprids en ljuvlig doft av vinäger över huset. Olivia har lagt en hel hög med flaskor i barnvagnen och kört den två varv tvärs igenom huset på den korta tiden. En vinägerflaska låg upp och ner och locket hade åkt av. Vi hade vinäger över precis hela huset, på Olivias matta och hennes barnvagn var fylld…

Kunde inte mina barn svära innan så kan dom det garanterat nu. Jag har skurat hela huset två gånger med typ koncentrerat Cillit Bang och det luktar fortfarande precis lika mycket.

Nä. Inte hör hon så bra inte.

Etiketter: ,

2 hälsningar:

faster Josefin on 5 januari 2011 kl. 00:34

Låter inge vidare med vinäger i hela huset kan tänka mig doften, blä! Tur Olivia kan skylla på hörseln så hon inte blir beskylld för att vara olydig ;-)

Comment by Hanna on 5 januari 2011 kl. 09:43

Nja Johan tyckte det luktade Kinarestaurang när han kom hem.. Men idag är det lite bättre faktiskt. Eller så har vi vant oss!

Väldigt tur för Olivia skulle jag säga, jag var inte direkt positiv en stund där igår..

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers