.lördag

1/22/2011 12:41:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vädret ser ut att vara helt underbart idag! Plus att det är bara sex minusgrader. Frågan är vad jag gör inne? Skickade i alla fall ut Johan och Olivia, J hade en hel del att fixa med ute (skotta snö från tak, köra in hö till hästarna, bära upp pelletspannan så vi kan börja elda snart igen etc…). Svanten har jag precis lagt i säng, helst skulle man väl ha fått lägga honom i vagnen så han också får lite frisk luft trots sjukan men han vägrar ju sova i vagn. Han har inte lika hög feber idag, men humöret är INTE på topp längre om man säger så. Dessutom är han riktigt risig i magen igen vilket är trist för senaste veckan har varit riktigt bra. Nästan så att man har kunnat säga att den har varit normal för första gången sen i augusti eller så. Men å andra sidan, i förrgår åt vi tonfisksås (Svante åt bar yttepyttelite) och igår var han lite lösare i magen, igår åt vi fisk och Svante åt massor (eftersom han doppade fisken i blåbärssoppa – ny smaksuccé?) och idag är magen bananas igen. Fisk har ju varit ett stort frågetecken tidigare. Förra veckan fick han fisk på dagis och då vet jag inte hur mycket han åt, men dagen efter var magen något sämre då också. Det kanske inte handlar om slumpen längre. Det är ju lite enklare att urskilja något mönster när magen faktiskt är bra emellanåt. Så i så fall är det ju positivt, om vi äntligen hittar boven.

Jag ska i alla fall påbörja ett projekt som jag lovade mig själv att ta tag i, inatt när jag ändå låg vaken och funderade. Haft MYCKET förvärkar hela eftermiddagen igår och hela natten men nu är det lugnt. Absolut inga superkraftiga, och med 15-30 minuters mellanrum, så man kan ju ändå sova någorlunda bara man väl kommer till ro. Men det kan ju bli drygt om det ska hålla på många veckor.

Etiketter: , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers