.panik?

1/19/2011 06:20:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Skickade Johan att hämta lite grejer ur förrådet idag. Jag har för stor mage för att ta mig in där nu, dörren är lite blockerad.

Det är förresten roligt det här med att vara gravid, tredje gången borde man ha lärt sig att: a) det hjälper inte att dra in magen, och b) man blir inte smalare om man vänder sidan till istället för att gå som vanligt när man ska passera en trång passage... Tvärtom.

Åter till förrådet. När han ändå var där så sa jag åt honom att ta ut vaggan och babyskyddet, lika bra liksom. Babyskyddet kan behöva en omgång med dammsugaren innan bebis får åka. Vaggan ska väl monteras upp i sovrumstaket så småningom.

Bebisrummet har vi inte ens börjat med, men det tänker jag inte göra förrän framåt sommaren kanske? Ingen panik med det direkt, det dröjer innan bebis faktiskt kommer att nyttja det. Har dock fixat en byrå, för kläderna, som jag ska måla upp helst snart. Den får vi ha här i sovrummet så länge.

Men min käre man fick lite smått panik här, måste ha varit grejorna som kom fram... Herregud! Vi har ju inte packat någon väska! Bebis kommer ju SNART! Å jag känner att nog hinner vi, idag kommer den knappast i alla fall. Drygt 3 veckor kvar, 5 i värsta fall 1(?) i bästa fall! Jo, det är rätt snart men bebis kommer nog oavsett om vi packat klart eller inte. Tänker att det ordnar sig.

Fast det är gulligt att han får panik så här tredje gången.

Etiketter:

3 hälsningar:

Comment by BirgittA on 19 januari 2011 kl. 22:15

Jojo!

Jessica on 20 januari 2011 kl. 13:46

Tycker ju att han skulle ha lite rutin nu, men man vet ju inte de kan säga plopp!

Comment by Hanna on 20 januari 2011 kl. 15:44

Jo han blev nog lite stressad bara, insåg att det inte är så långt borta ändå ;) Sen har han någon idé om att bebisen kommer att komma ut med en kullerbytta, fort som attan! Själv tror jag tvärtom av någon anledning... Man kan i alla fall aldrig säga i förväg när ooch hur..

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers