.torsdag

6/03/2010 09:32:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vaknade för en stund sedan med en tjock och svullen hals och bultande huvud. Mitt knä som var lite ont igår, är idag “out of business”. Det regnar. Svante känner sig nog ungefär som jag, för jag får inte sätta honom ifrån mig. Vi råkade springa över dammsugaren nyss, och den var tillräckligt lockande så nu passar jag på att få i mig lite frukost. Men jag hör nog vad han gör, där vid dammsugaren. Det är dags för blöjbyte strax och, just i fan, vi har slut blöjor. Vi har bara några gamla dammiga byxblöjor sedan Olivias tid och det finns verkligen inget onödigare påhitt. De är skitkrångliga att få på när man bara har en hand att jobba med eftersom man måste hålla en halvvild buse i schack med den andra under tiden, det håller tätt ungefär hälften så bra och jag tror knappast att den är bekvämare eftersom den hänger ner till knävecken då den är full. Enda gången jag ser nyttan är när man har en som är nästan torr, och kan gå på pottans jälv med den. Då rekommenderar jag varmt Huggies byxblöja med kardborrband som går lätt att ta både på och av, som är smidigare och sitter lite bättre. Tyvärr inte dem vi hade hemma nu…Tillbaka till klagandet, det är  tur att det är torsdag och snart helg även om vi har skitmycket att göra eftersom J åker bort på söndag. Han åker förresten till Tanumshede. Orättvist! Jag hade gärna följt med och spenderat lite tid spankulerandes i Tanum, Grebbestad och Fjällbacka såklart. Gissa varför..

Nu kallar gossen

 

Later

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers