Sjuk grej

2/20/2009 10:06:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vi kollade på ett radhus i en stad till salu idag, inte för att vi skulle köpa det - det var någon helt annan som var intresserad! I alla fall så var det ett väldigt stilrent hem och det såg ut att vara pedantskött. Mycket attraktivt förstås. På nån av bilderna såg jag ett fint akvarium och när jag såg namnet på säljaren så hajade jag till... Det var något med namnet, akvariumet, stilen och allting - det såg så väldigt bekant ut på något sätt så nu har jag suttit och googlat lite.

Tänkte att det var väldigt långsökt eftersom namnet är ett vanligt svensson-namn (utan att vara just svensson) och jag vet bara att personen flyttade till staden för typ sex år sedan. Mycket riktigt så fanns det ett antal med samma namn där, men med lite detektivarbete så kunde jag konstatera att jag hade rätt!

Helt sjukt faktiskt att jag kände på mig att det var hans lägenhet - jag har faktiskt aldrig varit i hans hem varken "här eller där", men jag vet hur pedantisk han är och så var det det där med akvariet... Det är alltså en gammal bekant till mig som har radhuset, och jag känner att jag med stor säkerhet kan säga att den lär vara välskött - i minsta detalj. Även om jag inte har träffat honom egentligen alls de senaste sex åren, hade nästan glömt bort att han fanns.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers