Namn?

2/14/2009 12:53:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Om nu allting går som det ska så kommer det ju en liten fölis i början av sommaren. Sitter och funderar på namn...

Det är ju inte så enkelt förstås! För det första så vet jag ju inte vad det blir. Sen vill jag ju att namnet gärna ska anknyta på något sätt till föräldrarna. Pions första föl fick ju namnet Pallas Athena, och där kom ju P:et in från Pion. Faktiskt så kom ju A:et in från pappa Akribori också. Men egentligen så har jag inte hört någon mer utförlig motivering till namnet? Men fint och bra blev det ju.

Ska jag köra på samma linje och hitta ett P för Pion och ett B för pappa Belamour? Vad blir det..

Pit Bull. Nja.

Pin Ball. Nej..

vill varken ha någon Balle eller Bulle! Haha..

Annars kan man ju gå efter Pion, och blomnamn.. men finns det några bra på P? Petunia, Pensée. Pelargon, Primula... Eller ska man gå på olika typer av Pioner kanske, som "Buckeye Belle" hahaha..

Tål att funderas på! Kom gärna med briljanta förslag!

Etiketter:

3 hälsningar:

Anonym on 14 februari 2009 kl. 13:01

hihihi - PRECIS så tänkte jag Hanna! =) P:et från mamma och A:et från pappa! =) Ja herregud det är ju som med ett barn, man kan söka fina namn men det är först när plutten kommer ut som man kan SE vad det är den passar till =) Gud så kuuuuul! Nu har du ju två namn att fundera på både till bebis och föl =)

Comment by Lisse on 14 februari 2009 kl. 19:17

Jag tycker att du ska gå på grekiska gudar, eftersom Pallas Athena hör till dem. Finns ju jättemånga namn att välja där.

Eller Pion Belissimo!!!

Comment by Hanna on 14 februari 2009 kl. 22:07

Hm..måste nog kika lite på gudarna.. Pion Belissomo är inget dåligt förslag heller :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers