Dagens kloka ord

2/04/2009 05:44:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

"Vila om du är trött! Jag skulle aldrig drömma om att tänka illa om någon som är träningsfixerad när hon inte väntar barn, men jag tycker man får tänka sig för när man har en liten som växer i kroppen. Tänk efter själv! Av ett pyttelitet ägg som har funnits i kroppen sedan man föddes plus en enda liten spermie som den blivande pappan har klämt fram i stundens hetta är det meningen att det ska bli en alldeles riktig person. Med armar, ben, hjärta, lungor, ögonfransar och farbror Haralds stora öron. Den som inte kan föreställa sig att detta är tröttande måste vara något slags övermänniska, och sådana har jag svårt att trivas med. Vi tjejkompisar rekommenderar att man sover så mycket man rimligtvis kan medan man väntar barn. Det kommer sedan att dröja flera år innan man kan tänka på något sådant."

Men Vicky Iovones kloka ord från Handbok för Gravida så har jag lämnat över Olivia till sin pappa ikväll, själv så ligger jag tilbakalutad på sängen och undrar om jag ska läsa, se på TV eller kanske sova. Det lutar åt det sista. Jag har ju trots allt bakat bullar idag.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers