Försäkra magen!

2/15/2009 02:05:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Har totalt glömt bort att försäkra magen! Nu har jag inte planerat att någonting ska hända MEN man vet ju aldrig! Bara en lite för tidig förlossning med några veckors sjukhusvistelse kostar ju... Så nu måste jag kolla upp försäkringar!

Uppdaterat:

Nu har jag jämfört och valt gravidförsäkring tror jag. Jag kollade If, Trygg-Hansa, Länsförsäkringar och Folksam.

If är klart dyrast (1800:-) och har i vissa fall något högre ersättning, vid till exempel invaliditet och olycksfall. Däremot så betalar man bara sjukhusvistelse i max 30 dagar!

Trygg Hansa och Folksam är ganska lika - samma kostnad (1050:-) och ungefär samma ersättning. Här får man sjukhusvisteles i 180 dagar och det känns bra. Folksams försäkring gäller dock redan från vecka 23 till skillnad från alla de andra som gäller från v26.

Länsförsäkringar är klart billigast, deras försäkring kostar bara 650:-. Men då blir till exempel ersättningen vis sjukhusvistelse ganska mycket lägre även om dom trots allt lämnar ersättning i upp till 180 dagar.

Just nu så funderar jag på Folksam, hade Trygg-Hansa sist men har ju inga erfarenheter om hur det fungerat eftersom allting var helt utan komplikationer då - kanske någon annan som har?

Etiketter:

2 hälsningar:

Anonym on 15 februari 2009 kl. 19:26

Jag skulle aldrig välja otrygg-hansa för jag hade det då jag pajade foten funkade skit dåligt du kan ju fråga mor och far, tyvärr hade jag även T-H när foten gick sönder andra gången men då genom jobbet, även vår fack kille tyckte att T-H suger. Nu har vi folksam via jobbet, men det e ju du som bestämmer (dom e väldigt kinkiga så läs noga igenom avtalet om du väljer T-H)// syster

Comment by Hanna on 17 februari 2009 kl. 23:21

okioki

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers