.monday

12/14/2009 11:09:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ikväll blir det julfest på dagis! Kul, kul.

Svante som har börjat göra så långa sovpass på nätterna har haft en ätarnatt. Så man inte ska bli för bortskämd. För övrigt så är han hyperaktiv just nu, han är som en lliten mask, det sprattlar och rör på sig hela tiden, han har inte tid att äta, sova.. haha.

Idag kan det nog nypa lite i kinderna när man går ut. Härligt! Och nu har jag äntligen en ridbana som är helt ok. Den bästa jag haft hittils tror jag.

Igår fick Svante sin första smakportion. Bara för att han börjar vara så intresserad och vill ha allt man äter själv så fick han prova. Men det var faktiskt ingen höjdare hahaha. Usch vad han grimaserade,fick kväljningar och hade sig. Så vi väntar nog ett tag till som planerat.

Olivia är inne i sin trots för fullt. Vilken jobbig tid för en liten tjej. Men väljer man sina strider och tänker sig för så blir det inte så dramatiskt. Vill inte och kan själv är ledorden för en liten som håller på att bli stor. Det är viktigt och bra att bli en självständig individ. Det jag dock skulle önska är att hon kunde somna om kvällarna. Nu klättrar hon bokstavligen på väggarna istället, upp på sin byrå, eller så tar hon på det hon hittar i garderoben. Supergulligt men börjar vara rätt tröttsamt där vid elva på kvällen. Det hjälper inte att hålla henne vaken hela dagen, tvärtom tror jag. Särskilt om hon blir för trött och hinner somna på eftermiddan istället för mitt på dan. Det hjälper inte att lägga henne tidigare.. vi har provat det också.

Nej nu ska jag göra något vettigt.

 

Later

Etiketter: , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers