Torsdag

3/27/2008 09:00:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Då var det helg! J har veckovila imorgon efter beredskapen så då blir det en långhelg igen. Skönt. På tisdag bär det nämligen av till Västerås igen. Jag har dock en del skolarbete att ta itu med så jag hoppas VERKLIGEN att jag kan få lite stöd imorgon från sambon på den fronten. I form av barn"vakt". Idag har det nämligen inte alls fungerat att plugga och vara mamma samtidigt. Vore det bara läsning så man kunde ligga på golvet och läsa hade det kanske gått, men det är hopplöst att sitta vid datorn och konstruera enkäter med en klåfingrig mammasjuk liten tjej! Däremot hann jag hjälpa S med kusen en stund mitt på dagen. Kul, fick ju provrida också. Lite magrare och vingligare häst än jag har hemma kan man väl säga. Annars har det väl inte blivit så mycket annat än lite halvseriös matlagning (gjort en stek och gravat en lax - visst var det påsk förra helgen??) och så har jag missat ett ljusparty. Men lugn, som straff fick jag i uppdraga att hålla i ett eget party så snart kommer det en inbjudan. Vet att dom har superfina, milt doftande, värmeljus i genmskinliga plastkoppar istället för ful metall (som man kan återanvända och slippa dom fula metallisarna fast man köper billiga värmeljus). Blev det invecklat? Ljusparty framöver alltså. Det är enkelt.

Etiketter:

5 hälsningar:

Anonym on 27 mars 2008 kl. 21:58

Haha, vet inte om det är nå straff... ;) Fick grymmt mycket ljus! Mycket mer än jag förväntat mig! Å jättefina var dom förstås! Du får väl komma och lukta! Vi ses säkert i helgen, annars hörs vi! I morrn ska jag koka köttsoppa! Kramelikram!! =) // M

Comment by Hanna on 28 mars 2008 kl. 12:24

Haha jag tar det inte som ett straff heller! Ska bli lite kul faktiskt :)

Vi ses kanske på nådamyren om inte annat?

Tror tammetusan jag oxå ska koka en köttsoppa idag - om jag får för liten förstås..tycker vi ska ta lite gemensam matlagning snart igen förresten!
kram!

Anonym on 28 mars 2008 kl. 21:38

Ja de tycker jag låter som en alldeles lysande idé!

Köttsoppan blev i alla fall bra! Men vi kanske ska göra nå mer kullinariskt?!? ;)

Kram // M

Anonym on 29 mars 2008 kl. 07:30

OOOOOHHHH säg till när, jag kommer gäääärna!! Har ju dille på ljus, framför allt dom som luktar gott!
Hoppas ni får en kalas helg!! Kram

Comment by Hanna on 29 mars 2008 kl. 15:29

M: Kan inte säga desamma om min köttsoppa eftersom den fortfarande lyser med sin frånvaro.. men nu jäklar. Tredje gången gillt eller nåt. Ja nåt spännande måste vi ju såklart hitta på! Kram!

Hanna: Klar du ska få en inbjudan! Kram

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers