.ögonblickstraxsnartstund

8/02/2011 02:05:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Enligt gällande statliga och kommunala regler går det:
Fyra ögonblick på en strax /Två straxar på en snart/Två snartar på en stund
Ett ögonblick = 3 min / En strax = 12 min / En snart = 24 min / En stund = 48 min

Så här kan det låta hos oss:

Olivia: mamma rita med mig!

Jag: vänta ett ögonblick, ska bara torka av bordet (3min)

Olivia: mamma rita med mig då

Jag: kommer strax, måste byta blöja på... också. (12 min)

Olivia: du skulle ju rita med mig mamma!

Jag: Snart, Tyra behöver äta. (24 min)

Olivia glömmer bort vad hon ville och leker med annat.

Jag: ska vi rita nu Olivia

Olivia: (irriterat) Om en stund jag leker ju! (48 min)

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers