.åååkej

8/03/2011 02:38:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Svante pratar mer och mer, bygger meningar och gör sig förstådd allt bättre. Men favoriten är ändå att säga: å' kej

Det går nämligen att använda till så mycket. Särskilt när ingen förstår kan man utnyttja det till max.

Till exempel:

Jada gasa bhsbla dää uppe, mm å' kej?

Vilket kan översättas med att Svante berättar om något han vill ha som ligger där uppe och okej? betyder ungefär: förstår du?

Men- ger man ett jakande svar så har man lovat så det gäller att tänka sig för innan man svarar. Igår kväll lovade jag tydligen att han skulle få åka glassbil, vet inte hur jag ska fixa det. Han har påmint mig flera gånger idag.. Trodde han ville åka karusell.

Här om kvällen stod han och pratade och visade något vid ett träd i ett buskage och jag gissade och gissade vad han ville berätta. Till slut sa jag: Vill du klättra upp i trädet?

Svaret kom omedelbart: Ååååkej!

Oh lord.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by Erika on 3 augusti 2011 kl. 21:51

Ha ha, så himla härligt! Kan förstå om det blir vissa språkförbistringar. Ska bli spännande att höra hur du lyckades med glassbilen ;).

Comment by Hanna on 9 augusti 2011 kl. 00:09

Just nu hoppas jag han har glömt det ;) försöker att inte snacka så mycket glassbil med honom.. Hihi.

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers