.sammanfattning

4/08/2011 10:39:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Fredagen har gått. Olivias hosta är MYCKET bättre. Har inte hört henne hosta alls ikväll faktiskt. Svante är jätteförkyld men ingen feber, och pigg ändå

Förmiddagen spenderade vi ute tills Svante badade lite. Sen har vi hållit oss inne eftersom alla andra bra utekläder är kvar på dagis. Vi hann i alla fall ta hand om djuren, hönsen har varit ute lite då det töat fram barmark framför stallet så de är nog rätt nöjda ikväll! Hästarna vill jag knappt se åt, snacka om att fälla vinterpälsen... Haha. Sen körde vi skoter en lång stund tills jag blev djärv och körde fast istället. Det fanns inte mycket "bär" kvar i den snön. Sen är jag ju så vek så jag kan inte ens rubba skotern lite.

Tyra sov endast fem timmar mitt på dan, och Svante tre timmar så jag och Olivia har fått mycket egentid bara vi två. Det blev lite fika och pyssel på kontoret och jag har fixat lite med en hel del som blivit liggande. Så nu har jag inget på mitt samvete? Tror jag. Ikväll har vi haft lite myskväll (min telefon vill att jag ska skriva att vi haft mysig öl - det stämmer inte alls haha, har uppdaterat programvaran och ordboken blev ännu intressantare än vanligt! Fast Johan hade nog uppskattat en mysig öl. Själv längtar jag verkligen efter ett glas vitt...).

Imorgon ska Johan upp på taket och jag ska baka något bröd även om jag verkar vara oförmögen att sköta om en surdeg just nu. Finns ju andra bröd. Sen får vi se vad vi hittar på.






Svante är förresten extremt kär i sin lillasyster just nu. Han gullar, kramas och pussas och vill bara mysa med henne hela tiden. Idag satt han med lite duplo och klossar och byggde och hamrade medan Tyra tittade på, stolt och mallig storebror vill jag säga!

Etiketter:

1 hälsningar:

Josefin on 8 april 2011 kl. 23:12

Så härliga bilder, super mysiga. Hoppas ni får en harlig helg!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers