.unghästar

8/02/2010 08:51:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Känner ju att det börjar vara dags att jobba lite mera aktivt med Bella, och så snart sommarlovet är över så är det alltså dags. Har beställt boken Unghästar: från fölstadiet upp till fem år, hantering, inridning och träningsfysiologi. Just det andra året tycker jag själv känns lite luddigt, det som Bella inleder nu. Jag har aldrig jobbat med någon åring! Det ska bli spännande… Hoppas jag kan hitta lite stöd i boken, verkar inte finnas så många andra som tar upp just tiden mellan föl och inridning?

Unghästar : från fölstadiet upp till fem år, hantering, inridning och träningsfysiologi

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by annie on 5 augusti 2010 kl. 17:45

Hejsan!
Kan trösta dig med att jag tycker att boken är bra. Har själv haft nytta av den i min utveckling med Amora. Fick även boken "Utbildning av den unga hästen" av Jens Fredricson & Ingrid Andersson. Kan rekomendera den också. Får lite tips och vägledning i utbildningen.Hur har det gått för Pion är hon dräktig? Du har kanske skrivit det men jag missat. :) Ha de gott! Annie

Comment by Hanna on 5 augusti 2010 kl. 18:39

Annie! Det låter toppen att boken är bra. Kanske ligger den redan i min brevlåda när jag tänker efter :) Vi vet inte om Pionen är dräktig ännu faktiskt, har inte kollat henne sedan sista semineringen och naturligtvis borde jag skriva om det, har varit lite dålig på att uppdatera...

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers