.meny

8/30/2010 03:45:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

I sommar har vi på något (mystiskt) sätt lyckats handla för otroligt mycket pengar på matbutiken. Jag vet faktiskt inte riktigt VAD vi har handlat, vi är ju inte så duktiga på fika och godis och sånt, halvfabrikat gillar jag inte och dessutom har vi ätit ute ovanligt mycket. Däremot så har vi nog handlat mycket dag för dag och inte planerat alls i förväg. Förmodligen också mitt fel eftersom jag är lite kinkig med maten och har svårt att veta vad jag vill ha dag från dag. Samtidigt skulle jag med glädje äta “vad som helst” bara jag slapp planera och handla.. haha. Jag kan gärna laga till maten men det är så jobbigt att komma på vad, och planera (konstigt eftersom jag ju så gärna planerar allt annat långt i förväg?). Hur som helst, förra året så lagade vi mycket mat ur “Husmorsorna – the ultimate köksalmanacka” vilket faktiskt var succé. Mycket gott blev det och tänka slapp man ju. Nu tänkte vi prova ett annat drag – nämligen veckomeny:

Måndag: Gryta

Tisdag: Fisk

Onsdag: Soppa

Torsdag: Korv

Fredag: Pasta

Vi får väl se om det är det ultimata formatet för våran meny, eller om det blir någon förändring. Helt klart vet vi i alla fall efter någon vecka att det blir lite lättare att planera på det här viset. Vi kör på ett tag och ser hur det funkar! Att ägna någon helgdag åt att fixa lite matlådor vore kanske också ett steg i rätt riktning..?

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers