"Övervänt"

6/11/2008 11:04:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jäkla hästen. Jag som inte ens trodde att vi skulle vänta föl riktigt än, börjar nu vara riktigt övervänt! De senaste dagarna har jag känt mig väldigt lugn, eller snarare urladdad för det blev ju SÅ spännande då hon helt plötsligt började hota med fölning förra veckan... För ska man tolka alla råd och tips inför fölning och kalciutesten så skulle hon ha fått för länge sen. För att inte tala om vaxpropparna! Dem har hon haft varenda morgon i flera veckor ju... och dom är inte SMÅ. Ska se om jag kan ta en liten bild imorgon om jag kommer ihåg kameran...Vaxproppar får dom nåt dygn innan fölning..jo men säkert. Sen blir man ju trött också av allt det här vakandet. Eller jag SOVER ju emellanåt men måst ju kika till donnan som står och äter och äter eller sover och sover... Såå spännande! Eller inte.. Well, well det ser ut att bli lugnt i natt också.

(Nu har jag sett en liten dunboll hos hönapöna i alla fall. Hoppas det blir fler.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers