.torsdag

2/03/2011 04:55:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ibland blir man ju nästan mörkrädd. Jag skojja ju till det och sa att på torsdag då händer det grejor minsann på bebisfronten. Vild chansning förstås, men visst har det hänt grejor! Hann kanske somna i natt strax före tre, sov max 20 minuter, innan jag väcktes av värsta grymma värken. Så medan Johan sprang och tvättade barn och bäddade rent sängar så låg jag och klockade värkar. Låg på 6-7 minuter, stabilt, i flera timmar och jag fick inte sova någonting för det är inte skönt Hjälpte inte alls att knapra Alvedon, ligga på värmedynan och när jag var uppe och knatade så blev de bara intensivare. Då vet man att det är riktiga värkar. Fick en blödning i morse också så att det händer grejer kan vi ju vara säkra på. Sen tiotiden har det dock varit lugnt, fått någon enstaka påminnelse då och då men annars är det prima liv. Johan kom hem så jag har fått sova ett par timmar idag. Nu på eftermiddan har jag varit ute och fodrat djuren, burit massor med vattenhinkar och njutit av att foglossningen är som bortblåst. Det bästa tecknet av alla. Hoppas det här betyder att bebis vill komma snart! Det borde inte vara långt borta nu. Har packat väskan så klart vi kan i alla fall... Håll en tumme. Det börjar vara si och så med tålamodet då man får lite förvarning.

Etiketter:

1 hälsningar:

Josefin on 3 februari 2011 kl. 23:09

Spännande spännande vi väntar på uppföljningen... Hoppas broder kryar på sig så han kan köra in om något händer.
Kram

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers