.tisdag

2/01/2011 01:41:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ägnade förmiddagen åt att sy. ÄNTLIGEN kan man väl säga. Har sytt gardiner, draperier och kuddfodral till det berömda kontoret. Ikväll tänkte vi faktiskt att vi skulle få flytta in! Det är inte så tråkigt att sy när allt flyter på faktiskt, hoppas allt passar som det ska nu då så jag inte mätt helt galet…

Nu ska jag montera ihop skåpet som jag har målat medan lillebror sover. Fick förresten veta idag att en kurs vi anmält oss till i höstas börjar… idag! Lite nyfiken är man ju, så vi får väl se om vi får ihop det så vi kan vara med?

Kanske får bjuda på lite bilder ikväll då!

Etiketter:

3 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 1 februari 2011 kl. 13:51

spännande, vad är det för kurs då?

Comment by Hanna on 1 februari 2011 kl. 15:25

Utveckla ditt föräldraskap med Cope

Är du förälder till barn 3-12 år som har problem med oro för ditt barn, ditt barns konflikter med andra eller att ditt barn inte gör som du säger? Då kan du gå en kurs i Cope - ett verktyg som hjälper dig att utveckla ditt föräldraskap.

Som förälder till 3-12 åringar, känner du igen något av det här?
• Syskonbråk och konflikter med andra
• Oro för mitt barn
• Mitt barn gör inte som jag säger, de lyssnar inte
• Undran över hur andra föräldrar gör
• Konflikter kring mat, läxor och sovtider mm

Kursen innehåller bland annat:

Uppmärksamhet och beröm
Hur föräldrar förstärker positiva beteenden hos sina barn.

Bortse från negativt beteende
Hur föräldrar kan hantera sin egen ilska.

Belöningssystem
Hur man genom belöningar kan förstärka positiva beteenden hos barn och undvika tjat och konflikter.

Problemlösningsmodell
Föräldrarna tillsammans löser problem på ett konstruktivt sätt

Comment by Jennie~* on 1 februari 2011 kl. 16:29

Åh, så bra! Jag har också fått tips om den kursen, fast vi har lite för små barn än:)

Kram

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers