.kväll

2/02/2011 11:50:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Man borde va gravid i nionde månaden jämt. Oj vad mycket man skulle få gjort. Det finns liksom ingen hejd, går inte att pausa, det ska fixas och donas och grejas dagarna i ända trots värkande kropp, konstanta sammandragningar och svullna ben och fötter. Helt plötsligt blir det superviktigt att rengöra fläkten, byta den där lampan som ingen orkat byta på ett halvår minst, skura köksstolarna, städa, städa, städa. Baka. Och när man inte orkar själv längre då blir man slavdrivare. Bär upp på vinden! Fyll bilen med grejor! Dammsuga! Håhåjaja Johan längtar nog till jobbet imorgon. 

Svante ÄR sjuk. Han har varit "okey" hela dagen efter morgonens kräk. Ingen vidare aptit men han har smakat lite av det han fått och behållit allt. Lite risig i magen men inte mer än vanligt och på ett strålande humör. Men vid tiotiden ikväll fick vi byta en riktigt omysig blöja, knappt en timme senare kräktes han igen och ännu en sanering... Så tyvärr kan vi ju inte ta några prover imorgon. Typiskt. Och jag som beställt bebis. Torsdag sa jag ju. Ska se om jag kan deala lite med bebisen.. Vill inte åka på nåt BB med magsjuka eller med sjuka barn, eller sjuk man för den delen. Johan har tagit det mesta med Svante idag så kanske klarar jag mig. Men förmodligen så klarar HAN sig och jag åker dit som vanligt... Hoppas Olivia slipper den här gången! Just nu ligger hon i sin säng och halvsnyftar "det kommer ingen varg" "jag drömmer" Jobbigt att veta att man drömmer fast man liksom sover ändå. 

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers