.fredag

2/18/2011 10:14:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Om en helt vanlig fredag. Fick inte den sovmorgon jag önskade och kanske behövt. På förmiddagen kom farfar förbi och det var populärt förstås. Inte lika populärt när han åkte.

När Svante vilade och Johan var ute med Olivia så hade jag hoppats få vila en stund... Men icket. Tyra vaknade och ville ha ett litet matmaraton. Sen vaknade Svante lagom till att Tyra somnat. Bra tajming!

På eftermiddan packade vi ihop oss och åkte och handlade lite. Veckans nöje, att få se lite folk... Köpte lite nya hinkar till hästarna, lite barnsäkerhetsgrejor (hakar till dörrarna i barnrummen till exempel, så att de går att ställa upp så barnen inte kan leka och smälla i dem - vill inte att nån ska klämma sig få de ska hålla på och leka med dörrarna eller stänga in sig så inte den andra kommer in...) och lite mat förstås. Köpte mig lite tulpaner också, får man aldrig några blommor får man fixa själv! Hihi.

Sen har vi haft riktigt klassiskt fredagsmyyyys (vad jag är less på det ordet!) och ätit klassisk fredagsmyyyys mat. Tacos ja. Känns lite bortkastat då man hetsäter mellan amningarna (nästa amningsmaraton). Skulle lika gärna kunna äta havregrynsgröt varje dag, det går fort och är lätt att svälja. Får ta det till veckan då det är dags att krypa ur bebisbubblan och skaffa ett liv igen. Fast det är mysigt här... Vill inte... Nu är vi mätta för vi har fikat en NonStop-kaka. Nytt recept, var ju tvungen prova (varför vet alla som vet vilket mitt favoritgodis är).

Nu sitter vi i soffan, Olivia är vaken med oss ikväll men nu ska vi nog stoppa i säng henne och hoppas slippa mardrömmar för femte natten i rad? Tyra sover gott och laddar för nästa amningsmaraton till midnatt sen får vi nog sova gott några timmar hoppas jag. Svante sover såklart sedan länge och han hör vi nog inte av förrän imorgon.


Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers